Monument Valley

MV_OCT3_01

Després de fer nit a Seligman ens tocava fer encara una bona tirada fins a Monument Valley, es tractava de fer més quilòmetres per Arizona, entrar a Utah (y avançar una hora el rellotge) i arribar a la destinació.

MV_OCT3_02

El Monument Valley és territori Navajo, o Nació Navajo (Navajo Nation) per ser més exactes, una zona que abarca territori dels estats de Utah, Arizona i Nou Mèxic, un territori semiautònom governat per indis navajo.

MV_OCT3_03

MV_OCT3_04

MV_OCT3_05

MV_OCT3_06El tema turístic està gestionat pels propis indis, tenen l’exclusiva, t’has d’entendre amb ells i no necessiten ser simpàtics. Això ja ens ho havien dit, però ens costava de creure en un lloc on en general la gent és d’allò més amable. El paisatge poc a poc s’anava fent més interessant.

MV_OCT3_07MV_OCT3_08Mireu a l'horitzó

Mireu a l’horitzó

MV_OCT3_10Vam reservar un dels hotels més cars del viatge, però era dins de Monument Valley, era l’únic, i si la informació de la seva pàgina web era correcta valdria fins al darrer dòlar.

MV_OCT3_11Vam arribar, vam comprovar que la poca simpatia dels indis no era cap tòpic, vam fer cap a la nostra habitació i vam veure que sí, valia el que havíem pagat. Que va ser una mica més ja que també calia pagar per entrar dins la reserva, encara que només entris a fer fotos cal pagar, no val el passi dels parcs naturals, ens van cobrar 20$. L’hotel està en una petita elevació, i el que es veu des d’allà és…

MV_OCT3_12MV_OCT3_13La Sandra i jo hem estat a un munt de llocs (i encara hem d’anar a molts més), però sense cap mena de dubte aquest és un dels llocs més impressionants que mai hem vist. I vam estar a punt de deixar-lo de banda! Val la pena fer la volta que calgui per arribar-hi.

MV_OCT3_14MV_OCT3_15

Jugant amb l’HDR

Les fotos amb prou feines fan justicia, és un tòpic, però en aquest és veritat. Totes les habitacions de l’hotel estan encarades a aquest paisatge, només de pensar que veuríem el sol sortir per allà l’endemà ja ens emocionàvem. De moment el que tocava era la posta de Sol, vam voler ser més llestos que ningú i ens vam posar a fer fotos al Sol que es ponia, i tothom feia fotos al nostre darrera, era per alguna cosa.

MV_OCT3_16MV_OCT3_17MV_OCT3_18La posta estava bé, però la vista principal amb el canvi de llums era molt millor.

MV_OCT3_19MV_OCT3_20Per sopar vam tenir algun malentès amb el personal de l’hotel, malentès que no els va inquietar el més mínim però que quasi ens deixa sense sopar, no teníem ganes d’agafar el cotxe i sortir de l’estat per sopar. El sopar era molt justet i car. La Sandra es disposava a passar-se part de la nit desperta per fer fotos i més fotos. No hi havia gaire cosa més a fer, tot i que es podia veure una peli de John Wayne projectada a una de les parets.

MV_OCT3_21Si la posta de Sol va ser espectacular la sortida ens va deixar sense paraules.

MV_OCT3_22

MV_OCT3_23MV_OCT3_24MV_OCT3_25MV_OCT3_27No exagero, aquestes vistes eren des de l'habitació

No exagero, aquestes vistes eren des de l’habitació

MV_OCT3_29MV_OCT3_30

MV_OCT3_31Vam ser dels primers a esmorzar a les set, volíem fer moltes coses en molt poca estona. Després d’esmorzar vam posar rumb a Page, de camí vam creuar l’state line d’Arizona i vam recuperar una hora. Havíem vist una de les millors coses del viatge, sense dubte.

MV_OCT3_26

One thought on “Monument Valley

1. Pingback: Grand Canyon | Cesc Llaverias

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *